دسته بندی نشده

بهترین خوراک دام و طیور و کاربرد های آن

بهترین خوراک طیور به همراه تصویر چند عدد خروس

همه ما کاملاً به این موضوع واقف هستیم که صنعت دامپروری یکی از بزرگترین و مهم‌ترین صنایع بر روی کره زمین محسوب می شود. ما در حال حاضر در کشور خود میلیون‌ ها دامپروری و همچنین مراکز پرورش دام و طیور داریم که هدف نهایی هر کدام مدیریت تولید، دوام اقتصادی و تأمین نمودن حجم کافی از مواد غذایی جهت تغذیه جمعیت کشور می باشد. اما آنچه که در این میان اهمیت وافری پیدا می کند، توجه کردن به تغذیه این حیوانات است. انتخاب بهترین خوراک دام و طیور در وهله اول کیفیت و مرغوبیت محصولات به تولید رسیده را مشخص می کند.

در کل تولیدکنندگان نمی‌توانند هر نوع خوراکی را در اختیار حیوانات بگذارند. زیرا آنچه که برای ما حائز اهمیت است سلامت و بازدهی گله می باشد. به نظر شما بهترین خوراک دام و طیور از چه ویژگی هایی برخوردار است؟ یک خوراک خوب باید از مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین ها، آب تمیز و تازه و همچنین انرژی کافی برخوردار باشد تا بتواند جیره غذایی مناسب دام و طیور را تامین کند. با شرکت کشت و صنعت وافر رویش آرین همراه باشید تا به تمامی سؤالات شما در هنگام خرید انواع خوراک مرغ و گوسفند و گوساله و … پاسخ داده شود‌.

بهترین خوراک دام و طیور چیست و تصویر تعدادی خروس در مرغداری

خوراک دام و طیور چیست؟

خوراک دام و طیور چیست؟

خوراک طیور به همان منابع خوراکی اشاره دارد که بخش اعظمی از آن ها را غلات تشکیل داده است. این خوراک می تواند در دسته های گوناگون گیاهی، حیوانی و همچنین معدنی تشکیل شوند. بهترین خوراک دام و طیور به موادی اشاره دارد که از لحاظ مغذی بودن و همچنین معدنی تکمیل باشد.

خوراک طیور همواره باید رنگ و بوی طبیعی داشته و به دور از هیچ‌گونه کپک زدگی باشند. بیشترین موادی که تولید کنندگان در تهیه خوراک پرندگانی همچون مرغ، غاز، اردک، جوجه و … استفاده می کنند برگرفته از ذرت، پودر استخوان، پودر گوشت، گندم، انواع مواد معدنی و ویتامین، مونو و دی کلسیم فسفات، پودر ماهی، نمک، جوش شیرین و سایر مواد افزودنی همچون پروبیوتیک می باشد.

 اگر شما نیز همواره به دنبال بهترین خوراک دام و طیور برای مزرعه خود می باشید پیشنهاد می‌کنیم خرید خود را از معتبرترین مراکز و کارخانه‌ها به انجام برسانید. البته به این موضوع نیز توجه کنید که مقدار خوراک و همچنین نیاز غذایی و معدنی موجود در این خوراک ها بستگی به سن و وزن پرندگان و همچنین فصلی که در آن قرار دارید، می باشد.

طیور سالم به خوراک هایی حاوی ویتامین، کربوهیدرات و پروتئین و انواع مواد معدنی و همچنین آب کافی نیاز دارند. فراموش نکنید خوراک را در جای مناسب و به دور از آلودگی قرار دهید که یکی از مهمترین عامل مسمومیت طیور و همچنین دام ها رطوبت و رشد قارچ در خوراک پرندگان و حیوانات می باشد.

موارد مصرف خوراک دام و طیور و تعداد زیادی مرغ در حال خوردن بهترین خوراک دام و طیور در مرغداری

خوراک دام و طیور چه مصارفی دارند؟

موارد مصرف بهترین خوراک دام و طیور

بهتر است نگاه دقیق تری به مواد تشکیل دهنده و مورد استفاده در خوراک طیور بیاندازید تا بتوانید برای مرغداری خود بهترین خوراک دام و طیور از لحاظ مواد مغذی و مکمل های ضروری را انتخاب کنید. معمولاً مواد مصرف خوراک آماده طیور را می توانیم به چندین دسته تقسیم کنیم که شامل موارد زیر می باشند:

دانه غلات

معمولاً نیمی از بیشترین خوراک های آماده برای طیور را دانه های غلات و مشتقات آن ها تشکیل داده اند. این دانه ها که بیشترین نیاز پرندگان به مواد مغذی را برطرف می سازند، علاوه بر این که سرشار از مواد مقوی هستند در بازار نیز ارزان و مقرون به صرفه می باشند. نکته‌ای که شما باید به آن توجه کنید این است که دانه های غلات بسیار حساس بوده و سریع در معرض کپک و باکتری قرار می گیرند. بنابراین در نگهداری آن ها نکات لازم را رعایت کنید و از رطوبت نیز دور نگه دارید.

کنجاله پرندگان از خوراک دام و طیور

کنجاله پرندگان از بهترین خوراک طیور

انواع کنجاله پرندگان

در انتخاب بهترین خوراک دام و طیور همواره به این موضوع توجه داشته باشید که جیره‌های غذایی سرشار از کنجاله های سویا، کنجد و آفتابگردان، کلزا و یا پنبه دانه باشند که این مواد با داشتن مواد مغذی کافی می‌توانند به تأمین پروتئین در تغذیه حیوانات کمک بسزایی کنند.

چربی و روغن ها

آیا می‌دانستید چربی و روغن ها نقش بسزایی در تأمین انرژی پرندگان دارند؟ یکی دیگر از ویژگی های بهترین خوراک دام و طیور وجود چربی های مرغوب و باکیفیت است که از خواص پروتئینی و ویتامینی بسزایی برخوردار هستند. در حقیقت این موضوع در کیفیت گوشت تأثیر زیادی داشته و سلامت افراد را نیز تحت تأثیر قرار می دهد‌.

بیشتر بخوانید: قیمت روغن ویژه طیور به همراه کاربرد و مزایا

انواع خوراک طیور

مواد معدنی از انواع خوراک آماده دام و طیور

مواد معدنی و کربوهیدرات ها

مواد معدنی که در انواع خوراک طیور آماده یافت می‌شود می‌تواند به دسته‌های گوناگونی همچون مس، آهن، منگنز، فسفر، کلسیم و … تشکیل شود که از وجود کم خونی و بروز بیماری‌هایی همچون گواتر در پرندگان جلوگیری می نماید. کربوهیدرات ها نیز که بیشتر در گندم و جو و ذرت یافت می شوند، برای هضم غذا و همچنین تامین انرژی اهمیت دارند که می توانیم از با کیفیت ترین آن ها به خوراک استارتر و خوراک پری استارتر اشاره کنیم.

ویژگی های بهترین خوراک دام و طیور و تصویر انواع خوراک طیور

بهترین خوراک دام چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ویژگی های بهترین خوراک دام و طیور

آیا می دانستید میزان کیفیت بهترین خوراک دام و طیور نیز می‌تواند در سلامتی انسان نقش بسزایی داشته باشد؟ در این بخش ویژگی هایی که می تواند بر رشد و سلامت طیور و دام تأثیر عالی داشته باشند را برخواهیم شمرد. معمولاً کارخانه هایی که به تولید خوراک طیور و دام می پردازند برای اینکه بتوانند بهترین مواد را به بازار ارائه دهند حتماً باید از این مواد بهره مند شود.

  • مواد نگهدارنده در خوراک دام و طیور می‌تواند مانع از آلودگی، کپک زدگی زود هنگام و فاسد شدن آن ها گردد. به همین خاطر ما مواد نگهدارنده همچون پروبیوتیک، آنزیم ها، پری بیوتیک ها، اسیدی فایر ها و … را پیشنهاد می دهیم که بهترین خوراک دام و طیور از این مواد نگهدارنده بهره می برند.
  • از دیگر ویژگی‌های بهترین خوراکی برای دام و پرندگان می توانیم به داشتن مکمل و مواد مغذی اشاره کنیم. معمولاً اسید آمینه هایی که در مواد معدنی، پروتئین و ویتامین ها یافت می شوند برای رشد طیور و دام ارزش زیادی دارند. حتی در برخی از خوراک ‌مرغ ها مشاهده شده است که کارخانجات از آنزیم‌های گوارشی، داروهای ضد میکروبی و آنتی اکسیدان‌ها استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند تعیین کننده کیفیت خوب خوراک باشد.
  • اندازه دانه ها در خوراک پرندگان نیز نقش قابل ملاحظه ای دارد. آنچه که بیش از هر چیز در کیفیت و مرغوبیت خوراک تأثیر دارد اندازه و سایز دانه ها می باشد. معمولاً سایز دانه ها باید کاملاً یکسان باشند به طوری که دورریز نداشته باشند. آن دسته از دانه هایی که از سایز های یکسان برخوردار نمی باشند توسط طیور مصرف نشده و دور ریخته می گردند که این خود می‌تواند برای یک مزرعه دار و یا مرغداری ضرر محسوب شود.
  • فراموش نکنید هر قدر از دانه‌ها و موادی که به عنوان خوراک طیور و دام به حیوانات خود می دهید ترد و نرم تر باشد دستگاه گوارش حیوانات شما نیز راحت تر می تواند این مواد را در خود هضم کنند در نتیجه می‌توانیم از دیگر ویژگی‌های بهترین خوراک دام و طیور و دام را نرم بودن این خوراک بدانیم.
یک مرد در حال غذا دادن به یک مرغ در مرغداری

تاثیر انتخاب خوراک طیور مناسب بر سلامت انسان

انتخاب بهترین خوراک دام و طیور ، چقدر در سلامت انسان تاثیر دارد؟

آیا ما انسان ها به آنچه که می خوریم فکر می کنیم؟ در واقع تغذیه ای که برای حیوانات در نظر می‌گیریم همان چیزی هستند که به خود ما انسان ها باز می گردند. سؤالی که معمولاً پیش می‌آید این است که آیا تغذیه حیوانات می تواند بر سلامت انسان ها تاثیر گذار باشد؟ در جواب باید بگویم که بله بدن انسان نیمی از پروتئین، مواد معدنی، فسفر، اسید آمینه، انواع ویتامین ها و بسیاری دیگر از مواد مغذی را از گوشت حیوانات به دست می آورد.

لازم به ذکر است مرغی که از خوراک خوب و باکیفیت استفاده کند می‌تواند در قوی کردن استخوان های انسان با کلسیم و فسفری که در خود جای داده است تاثیرات فوق العاده از خود برجای بگذارد. علاوه بر آن کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که مواد معدنی و املاح موجود در بدن مرغ می تواند در مواقع استرس زا موثر واقع شود و باعث تجدید قوا و بالا رفتن روحیه شود.

 اگر شما از بهترین خوراک دام و طیور برای پرورش پرندگان و دام خود استفاده کنید سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین افزایش سطح تستسترون افراد نیز تضمین می گردد. شاید جالب باشد که بدانید مرغ سرشار از متابولیسم و منبع اصلی انرژی است. هرگونه مواد اضافی روغن ها و چربی های نامناسب در خوراک طیور می‌تواند سلامت قلب و عروق انسان ها را نیز تهدید کند و همچنین به دام شما نیز آسیب وارد نماید.

سخن آخر

گروه کارخانجات کشت و صنعت وافر رویش آرین که یکی دیگر از حوزه فعالیت های خود را در خصوص فروش انواع خوراک آماده دام و طیور قرار داده اند، می توانند شما عزیزان را در زمینه خرید مناسب ترین و بهترین خوراک دام و طیور و دام راهنمایی نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

منابع: bentoli , educalingo , poultryhub

گروه کارخانجات تولیدی وافر رویش آرین

سوالات متداول

  • بهترین شرکت خوراک دام و طیور چه شرکتی است؟

شرکت های بسیاری در زمینه تولید خوراک دام و طیور فعالیت دارند. گروه کارخانجات وافر رویش آرین، یک از معتبرترین و مطرح ترین شرکت های فعال در زمینه تولید بهترین خوراک دام و طیور می باشد.

  • بهترین برند خوراک دام و طیور چه برندی می باشد؟

از بهترین برند های خوراک دام و طیور می توان به برند آرین رویش اشاره کرد. آرین رویش با سال ها تجربه و فعالبت در حوزه تولید انواع خوراک طیور با بهترین کیفیت،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *