دسته بندی نشده

بهترین قیمت پودر ماهی طیور + موارد استفاده و خواص و مراحل تولید

یک کاسه پودر ماهی طیور آرین رویش

در تمامی دنیا پودر ماهی طیور ، به عنوان منبع غذایی به جیره پرندگان اضافه می شود. پروتئین حیوانی بسیار قابل هضم بوده و قابل هضم است. از همین روست که برای تامین آمینو، پروتئین به جیره طیور اضافه می شود. با این حال، حیوانات نمی توانند همه را سنتز کنند. ماهی خرد شده، برای تبدیل شدن به غذای مناسب و پودر ماهی ، توسط نوار نقاله پیچی از طریق اجاق های بخار بلند عبور داده می شود. سپس مایع پخته شده را فشار می دهند تا آب و روغن که در طول نگهداری به سرعت فاسد می شود، خارج شود. کیک های ماهی فشرده شده با هوای گرم خشک می شوند و غذایی سرشار از ویتامین B12 و حاوی 50 درصد پروتئین است که با قیمت پودر ماهی طیور مناسبی عرضه می شود.

مقداری پودر ماهی طیور آرین رویش

آشنایی با پودر ماهی طیور و قیمت آن

پودر ماهی طیور چیست ؟

پودر ماهی طیور ، پودر درشت آسیاب شده از گوشت پخته شده ماهی است. اگرچه قبلاً به عنوان یک کود ارزش داشت، اما در حال حاضر عمدتاً در غذای حیوانات، به ویژه طیور استفاده می شود. گونه‌های خاصی از ماهی ‌های روغنی مانند شاه ماهی، منبع اصلی پودر ماهی و محصول همراه آن یعنی روغن ماهی هستند. پودر ماهی که به صورت خالص تهیه شده است، یکی از مواد غذایی مهم در خوراک طیور بوده که می تواند در افزایش تولید مثل آنان، تاثیر بالایی داشته باشد.

تصویر پودر ماهی طیور و تایپوگرافی "مواد تشکیل دهنده پودر ماهی"

پودر ماهی از چه موادی تشکیل شده است؟

مواد تشکیل دهنده پودر ماهی

تقریباً از هر ماهی یا صدف دریایی می توان برای تهیه پودر ماهی طیور استفاده کرد. اگرچه ممکن است چند گونه نادر وجود داشته باشد که غذای سمی تولید کند. ارزش غذایی پروتئین های ماهی مهره دار از گونه ای به گونه دیگر متفاوت است. با این حال، صدف، به دلیل محتوای کم پروتئین پوسته، وعده غذایی کمتری از نظر تغذیه، ارائه می دهد که در قیمت پودر ماهی موثر است.  این پودر حاوی مواد زیر است:

  • اسیدهای آمینه
  • پروتئین
  • کلسیم و فسفر بالا

که بر اساس ترکیب تهیه شده، قیمت پودر ماهی طیور متفاوت خواهد بود.

یک کاسه پودر ماهی قهوه ای رنگ آرین رویش

پودر ماهی چگونه تولید می شود؟

مراحل تولید پودر ماهی طیور

روش های مختلفی برای تهیه پودر ماهی طیور ، از ماهی خام وجود دارد. ساده ترین کار این است که اجازه دهید ماهی در آفتاب خشک شود. این روش هنوز هم در برخی از نقاط جهان که کارخانه های فرآوری در دسترس نیستند استفاده می شود. اما محصول در مقایسه با نمونه های ساخته شده با روش های مدرن ضعیف است و بدیهی است که دارای قیمت پودر ماهی کمتری نیز می باشد.

تقریباً تمام پودر ماهی طیور با پخت، پرس، خشک کردن و آسیاب کردن ماهی در ماشین آلات به خصوصی، تهیه می شود. اگرچه این فرآیند در اصل ساده است، اما مهارت و تجربه قابل توجهی برای به دست آوردن محصول با کیفیت بالا ضروری است. وقتی ماهی پخته می شود و پروتئین منعقد می‌ گردد، مقدار زیادی از آب و روغن آن خارج شده یا می‌توان با فشار دادن آن را خارج کرد. در حالی که ماهی خام حتی تحت فشار مکانیکی بسیار بالا، مقدار کمی روغن از دست می‌دهد.

در عملیات تولید پودر ماهی، پخت و پز بسیار مهم است. اگر ماهی به طور کامل پخته نشده باشد، روغن و آب داخل آن را نمی توان به طور رضایت بخشی خارج کرد و اگر بیش از حد پخته شود، مواد برای پرس کردن خیلی نرم می شوند و در مرحله پخت و پز خشک نشده و پودر ماهی طیور مناسبی حاصل نمی شود.

ساخت و تولید پودر ماهی آرین رویش

تولید پودر ماهی طیور از گونه های مختلف

مراحل تولید پودر ماهی طیور عبارتند از:

  • در تولید پودر ماهی ، یک اجاق گاز تجاری اساساً از یک سیلندر بلند با روکش بخار تشکیل شده است که ماهی ها از طریق آن توسط یک نوار نقاله پیچی حرکت می کنند. برخی از اجاق ‌ها امکان تزریق بخار به مواد پخت را نیز دارند.
  • هنگامی که در مراحل تولید، از پرس استفاده می شود، مقداری از روغن و آب را حذف می کند. ماهی ها از طریق یک لوله سوراخ دار منتقل می شوند، در حالی که تحت فشار فزاینده ای قرار می گیرند. ماده اولیه پودر ماهی طیور ، معمولاً با استفاده از یک محور مخروطی روی نوار نقاله پیچ تهیه می شود.
  • در این حالت، مخلوطی از آب و روغن از طریق سوراخ ها به بیرون فشرده می شود و ماده جامد که به کیک پرس معروف است از انتهای دستگاه پرس خارج می شود. در طی فرآیند پرس، محتوای آب ممکن است از حدود 70 درصد به حدود 50 درصد کاهش یابد و محتوای روغن به حدود 4 درصد برسد که به تهیه پودر ماهی طیور نهایی، بسیار نزدیک خواهد بود.
  • پس از غربالگری برای حذف قطعات درشت مواد جامد، این محصول، از پرس ها به طور مداوم سانتریفیوژ می شود تا روغن خارج شود. گاهی اوقات روغن در یک سانتریفیوژ نهایی، قبل از پمپ شدن به مخازن ذخیره سازی، تصفیه می شود. روغن تصفیه شده در مراحل تولید پودر ماهی طیور با ارزش است و در ساخت روغن ها و چربی های خوراکی، به عنوان مثال مارگارین مورد استفاده قرار می گیرد.
خواص پودر ماهی طیور آرین رویش

موارد مصرف پودر ماهی

موارد استفاده و خواص پودر ماهی طیور

پودر ماهی طیور ، اغلب یک ماده غذایی با پروتئین بالا است که در جیره طیور گنجانده شده است. به طور معمول این محصول، دارای 65٪ پروتئین خام است. اما محتوای پروتئین خام می تواند بسته به گونه، از 57 تا 77 درصد متغیر باشد. بنابراین، برای تهیه این ماده غذایی، چندین گونه ماهی را می توان فرآوری کرد.

این نکته را باید در نظر داشت که اکثر گونه های ماهی را نمی توان در تمام طول سال و به دلیل تغییرات فصلی برداشت کرد. از همین روست که قیمت پودر ماهی طیور همانند قیمت پودر گوشت طیور نیز در طول سال متفاوت است و بازتابی از تغییرات فصلی در آن نمایان می باشد.

تصویر یک ماهی و ارزش غذایی پودر ماهی طیور

ارزش غذایی پودر ماهی چقدر است؟

ارزش غذایی پودر ماهی

پودر ماهی طیور ، پودری قهوه ای رنگ است که به طور معمول حاوی سطح بالایی از پروتئین و مقادیر قابل توجهی لیپید و مواد معدنی است. پودر ماهی، به دلیل محتوای پروتئین بالا ، به طور سنتی به عنوان منبع اصلی پروتئین در صنعت طیور مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین، منبع عالی اسیدهای چرب ضروری ، انرژی قابل هضم، مواد معدنی و ویتامین ها است که قیمت پودر ماهی را تعیین می نماید.

بنابراین باید گفت که این ماده، در رژیم غذایی طیور بسیار ارزشمند است. از پودر ماهی طیور ، برای حداکثر رشد استفاده می شود. از همین روست که از ضروریات غذایی محسوب می گردد. از سویی دیگر، پودر ماهی منبع عالی کلسیم است و محتوای انرژی پودر ماهی ، به درصد پروتئین و روغن در وعده غذایی بستگی دارد.

شرایط نگهداری پودر ماهی طیور

فرمالدئید به تنهایی در محکم نگه داشتن ماهی به اندازه کافی برای فرآوری موثر است. برای گونه هایی مانند مارماهی ها که به سرعت پس از صید به شکل نیمه مایع می شوند بسیار مفید است. اگرچه افزودن حدود صفر تا دو درصد وزنی، فرمالدئید به پودر ماهی طیور ، اغلب برای ایجاد اثر سفت کنندگی لازم کافی است، اما اثر نگهدارنده در این غلظت، کم است و فرمالدئید بیشتر، ممکن است ماهی را برای پردازش بیش از حد سخت کند.

پودر ماهی طیور

خرید پودر ماهی

خرید پودر ماهی طیور

معمولا بالاترین میزان قیمت پودر ماهی، در ماه های زمستان است. البته هنگام خرید پودر ماهی طیور ، باید در نظر داشت که قیمت نیز از سال به سال متفاوت است. ضمن آنکه برای نگهداری آن، باید در نظر داشت که رطوبت پودر ماهی ، به اندازه معمول است که شرایط را برای ذخیره سازی و حمل و نقل مناسب می کند.

ضمن آنکه تعداد باکتری ویا کپک آنتی اکسیدان باید در این ماده غذایی باشند که برای اطمینان از تثبیت مناسب به وعده غذایی اضافه می شود. در طول دوره های طولانی ذخیره سازی، پودر ماهی طیور، حاوی سه ماده مغذی اصلی است که شامل پروتئین، چربی و مواد معدنی می باشد.

پودر ماهی طیور آرین رویش

عوامل تاثیر گذار در قیمت پودر ماهی طیور

قیمت پودر ماهی طیور

منطقه ای که ماهیگیری صرفاً برای صنعت پودر ماهی طیور انجام می شود، به عنوان یک شیلات صنعتی شناخته می شود. کشورهایی که شیلات صنعتی عمده دارند شامل پرو، نروژ و آفریقای جنوبی هستند. برخی از کشورها مانند بریتانیا پودر ماهی را از ماهی های فروخته نشده تهیه می کنند.

کشورهای دیگر مانند دانمارک و ایسلند هم از ماهی های صنعتی و هم از زباله های فرآوری استفاده می نمایند. پودر ماهی که از ماهی های کوچک در مواد خام تهیه می شود، می توان تاثیر و ارزش غذایی مناسبی داشته و قیمت پودر ماهی طیور مناسبی را ارائه کند.

همه ماهیگیری ‌ها دوره‌هایی از اشباع و کمبود را تجربه می‌کنند و کارخانه پودر ماهی را در مواقعی بدون مواد خام برای پردازش با مقدار زیاد ترک می‌کند. مقادیر زیاد مواد فرآوری نشده باعث مشکلات ذخیره سازی و بو می شود. علاوه بر این، پردازش مواد فاسد دشوار می شود و عملکرد کمتری می دهد که می تواند به صورت مستقیم بر قیمت پودر ماهی طیور موثر باشد.

گروه کارخانجات تولیدی وافر رویش آرین

سوالات متداول

  • پودر ماهی چیست؟

پودر ماهی طیور ، پودر درشت آسیاب شده از گوشت پخته شده ماهی است. اگرچه قبلاً به عنوان یک کود ارزش داشت، اما در حال حاضر عمدتاً در غذای حیوانات، به ویژه طیور استفاده می شود.

  • قیمت پودر ماهی به چه عواملی بستگی دارد؟

پودر ماهی جزو آن دسته محصولاتی می باشد که قیمت آن همواره در حال تغییر است و با توجه به نرخ دلار و نهاده های دیگر، نرخ این محصول هم تغییر می کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *